Cizrna - "královna luštěnin"


Cizrna je výživná a univerzální. Spolu s červenou čočkou je to luštěnina, kterou používáme nejvíce. Je příkladem toho, že za málo peněz se dá připravit chutný a zdravý biooběd a to pro celou rodinu.

Cizrna obsahuje téměř všechny vitamíny a minerální látky, také hodně železa (více než jiné druhy luštěnin) dále pak vápník, hořčík, draslík a mangan.  Má vysoký obsah zdravých tuků a vlákniny.

Cizrnu lze použít v prevenci i terapii tzv. civilizačních onemocnění. Udržuje jemnou a pevnou pokožku a je výborným zdrojem bílkovin.

Pro koho je vhodná???

  • pro svůj obsah železa je vhodná i pro ženy, během menstruace

  • velmi vhodná je i pro lidi s cukrovkou, protože má stejně jako ostatní luštěniny nízký glykemický index

  • vláknina kterou obsahuje příznivě ovlivňuje hladinu krevního cukru i cholesterolu

  • vegetariány - je důležitou vložkou jejich stravy

Konzumace luštěnin obecně posiluje ledviny a podporuje oblast slinivky a sleziny. Konkrétně cizrna je nejvíc využívána pro posílení žaludku a srdce.


Cizrna - jak připravit?

  1. cizrnu namočíme na 10-15 hodin ( nejlépe přes noc)

  2. poté slijeme vodu a dáme čistou

  3. vaříme v papiňáku 45-50 minut a nebo 2-3hodiny v obyčejném hrnci - vařte dokud nezměkne. Já doporučuji vařit v papiňáku.

Cizrna má oříškovo-kaštanovou chuť, a pokud jí uvaříte doměkka, získáte dokonale máslovou strukturu. Je výborná v salátech, ale můžete ji rozmixovat i do krémových omáček, polévek či pomazánek.


Doporučujeme

Cizrna hrách římský BIO 500 g

Cizrna hrách římský BIO 500 g
Cizrna je velmi chutná a oblíbená luštěnina. Její použití je univerzální, tradičně se z cizrny připravuje hummus....
37,30 Kč s DPH / ks
32,30 Kč bez DPH / ks
 
 

Cizrna - "královna luštěnin"

Řadit dle:1 produkt
 Dýňová omáčka s cizrnou